zaterdag 20 augustus 2016

Foodies in Ibiza #3

Ola chicos & chica's. We zijn alweer 5 dagen op Ibiza. Gelukkig is alles na de diefstal van de helmen goedgekomen. We hebben twee nieuwe helmen gekregen dus kunnen weer lekker rondcrossen door het prachtige landschap van Ibiza. We vinden het zo fijn op de scooter. Lekker met je haren door de wind, van stadje naar strandje en van zwemmen in de zee naar het meest lekkere eten in restaurantjes. We proppen onze dagen lekker vol zodat we zoveel mogelijk van het eiland kunnen zien. Ibiza heeft zoveel te bieden, we merken nu al dat 10 dagen eigenlijk veel te kort is. We willen alles zien maar dat is onmogelijk! De afgelopen dagen hebben we zoals gewoonlijk weer intens lekker gegeten, hebben we geslenterd door de oude stad van Ibiza, zijn we naar het feest 'Blue' geweest in Ushuaia en hebben we heerlijk van de zon genoten en getourd op de scooter (en zaten we een keer midden in de bergen zonder benzine)!  Natuurlijk hebben we ook super gechilld bij de mooie standjes en baaitjes die Ibiza te bieden heeft. Kijk jij met ons mee naar de foto's van de afgelopen paar dagen?

Woensdag

Woensdagavond besloten we om weer te eten in Dalt Villa. We zijn verliefd op het prachtige ford en de omliggende straatjes. De restaurantjes in de oude binnenstad zien er stuk voor stuk heerlijk uit. Het eten is hier wel iets duurder, maar je je proeft wel de echte Ibiziaanse sfeer. Geen schreeuwerige, lelijke borden waarop de gerechten zijn afgebeeld, maar kleine lieve restaurantjes waar stuk voor stuk heerlijke gerechten opstaan.

De straatjes van Dalt Villa zijn de straatjes waar je instant verliefd op wordt. Prachtige bloemen, gekleurde deuren en een prachtig uitzicht over de stad en de zee. Elk straatje heeft weer zijn eigen charme en dat betekent heel veel foto's!

Typisch Ibiza zijn de leuke handgeschreven bordjes met citaten. Leuk!

Je vind de mooiste bloemen in Dalt Villa <3
Zien jullie daar ook het kleine beestje zitten?

Selfie ;-). Dit is in de haven. Hier lag echt het grootse schip ever! Serieus er stond een helikopter op het dek...

We kunnen onszelf uren vermaken in deze kleine straatjes. Wauw wat is dit een mooi stukje van Ibiza!

Hoe cute is dit straatje!!! De man die deze foto maakte, maakte er wel 20 en daardoor werden ze best spontaan en leuk!

Woensdagavond aten we bij Restaurante Vegetariano Out of Time in het centrum van Ibiza. Naomi had vegan lasagne gemaakt van courgette en Robin koos voor quinoaburgertjes. Echt heel lekker!

Hoe leuk ziet dit terras eruit?

Dit was het moment waarop we op het politiebureau zaten. Onze helmen van de scooters waren gestolen. We hebben gelijk aangifte gedaan en werden geholpen door de meest vreselijke politieagent ever. Het kon geen woord Engels, wees alleen naar wat we moesten doen. Het was VRESELIJK. Gelukkig werden we daarna geholpen door een vriendelijke en hebben uiteindelijk aangifte kunnen doen.

Donderdag

We besloten om zo vroeg mogelijk naar de scooterverhuur te gaan om helmen te regelen. Gelukkig ging dit vrij makkelijk en was de baas van de verhuur zo aardig om ons naar Ibiza-stad te brengen. Gelukkig stond de scooter er nog! Voor iedereen: als je een scooter in Ibiza huurt, heb je grote kans dat er in je buddy een haakje zit waar je je helm met een ringetje aan op kunt hangen (ja, dat vergeten ze nog wel eens te vertellen ;-))

Donderdag zijn we zelf de keuken in gedoken en hebben we geluncht met deze simpele salade met veldsla, aardbei en brie. Een beetje citroensap als dressing en je hebt een heerlijke salade. We wilden een beetje geld besparen aangezien we in de avond al naar een feest gingen, dus besloten om zelf iets te maken!

Daarna gingen we naar het strand bij Ses Salines. Dit scheen een super mooi strand te zijn, maar viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Het was zo super druk dat je echt 5mm naast iemand lag en het water was helemaal niet zo schoon, er dreef veel prut in. Gelukkig was het op een andere plek iets beter waardoor we hier toch lekker een aantal uurtjes hebben vertoefd.  (Zoek Robin)

Lekker met een boekje op het strand, het ultieme vakantiegevoel! Af toen mediteren we ook met het boekje het kleine boek vol mindfulness

Love these kind of views. De zee was echt helder!

San Jordi

Tijdens een van onze ritjes op de scooter kwamen we de leuke Pizzeria Panzimone tegen in ons dorp. Hier maken ze zelf hun pizza's in de steenoven met organic producten. Handgemaakt deeg, juices die ter plaatse worden gemaakt en de inrichting is super leuk met de verschillende kleuren stoelen en tafeltjes!

Naomi nam de pizza met tomatensaus, oregano en knoflook. Robin had de margarita met extra rucola. We hadden ook allebei een lekkere juice: de antioxidant met sinaasappel, wortel en biet en de digiste met appel, wortel en HEEL veel gember. Beetje te veel, want Naomi's keel stond in de fik. Hier komen we zeker nog een keer terug, de pizza's are to die for <3

Bon appétit! Deze foto werd gemaakt door een uit vreemde man. Hij snapte niks van de mobiel, maar uiteindelijk kwam er gelukkig een foto uit, hahaha!

Precies waar wij van houden. Super chill en vrolijk stijltje! Ben je in de buurt van Sant Jordi. Neem hier dan eens een kijkje.

Ushuaïa - Playa d'en Bossa

Toen was het zover. Jurkjes aan en gaan met de banaan! Op naar Ushuaia, waar we zoveel over gehoord hadden en waarover iedereen zegt dat je er tenminste één keer in je leven moet zijn geweest! We vonden  Ushuaia leuk, alleen hadden we iets anders van de muziek verwacht. Het was wat meer house en wij houden echt van die leuke zwierige voeten in het zand deuntjes. Het publiek is heel gemengd. Verwacht geen luxe typetjes, want die vind je er niet. Wel heel veel opdringerige Spanjaarden en Italianen. Er hangt wel een super leuke sfeer en we hebben ons goed vermaakt!

Vrijdag

Omdat we die nacht ervoor toch pas rond 03:00 uur sliepen, besloten we om de volgende ochtend lekker uit te slapen. We ontbeten aan het ontbijt met een groene smoothie met veldsla, banaan en pruim en een kiwi voor vitamine C. Het perfecte anti-kater ontbijt!

San Antonio

San Antonio vinden wij de minste leuke stad op Ibiza, maar  na het ontbijt besloten we om richting San Antonio te rijden waar we wilden lunchen bij de Skinny Kitchen. Een healthy hotspot in de haven. Helaas waren ze daar een beetje huiverig vanwege de noten. We besloten om alleen wat te drinken en ergens anders te lunchen. Het ziet er super uit en de kaart laat je watertanden. Super jammer dat we hier niet konden eten, maar Naomi komt er zeker nog een keer terug!

Water met rode vruchten en water met citroen bij de Skinny Kitchen.

Iets verderop aan de haven zit Café Bondi. Hier vind je verse juices, salades, homemade pizza's, wraps, sandwiches en lekkere burgers op het menu. Ook hebben ze vegetarische en veganistische opties. Ook deze hotspot ziet er super leuk uit. Je kijkt uit over de boulevard en je zit lekker in de schaduw. Het enige minpuntje was dat ze continu een soort nevel voor verkoeling spuiten.

Warme focaccia met aioli en olijven als starter.

De geitenkaassalade met biet en kiemen was echt heerlijk!

Heaven on a plate!

Cala Gracio

Rondom San Antonio lagen nog een paar standjes die we graag wilden bekijken. Op de scooter ben je overal heel snel.

Kennen jullie Popey Village op Malta? Het strandje Cala Gracio in de buurt van San Antonio lijkt hier sprekend op. Het water was bijna groen. Het strandje was ontzettend druk, wij houden persoonlijk meer van het rustige, maar als het rustig is, is het ongetwijfeld een prachtige baai. Hier heb je overigens wel de strandwacht, dat kan fijn zijn. Wel stond er aangegeven dat je moet oppassen voor kwallen.

Cala Bassa

Als je een stukje verder rijdt dan kom je bij Cala Bassa. Een ontzettend druk strand met verschillende strandtenten en muziek.

Op de scooter kom je de meest mooie views tegen. Het is echt genieten. Dat ding scheurt soms met 80 km p/u de berg af, maar het is zo fijn! Ultieme gevoel van vrijheid Een tip aan iedereen, huur een scooter. Je bent overal in een zucht en je kunt files vermijden ;-)!

Eigenlijk wilden we uiteten bij Passion in de oude haven van Eivissa, maar helaas kon dat niet vanwege de allergie van Robin. Bummer! We besloten om opnieuw naar Locals Only te gaan, omdat we daar al een keer eerder super chill hadden gegeten. We besloten om een pasta met Parmezaanse kaas en peper, de bietensalade met geitenkaas en gegrilde groenten te delen. Succes! Hier aan het pleintje zit je super gezellig, er is life-muziek en veel reuring!

Zaterdag

Santa Eularia

Het is  vandaag alweer zaterdag en we besloten om een aantal standjes bij Santa Eularia te bezoeken. Dan konden we namelijk weer eten bij ons favoriete eettentje op Ibiza tot nu toe: CAOS, want daar hadden we vet veel zin in. We waren al vroeg op weg en zoals altijd hadden we de locatie in GoogleMaps ingevoerd. Toen we bijna bij Santa Eularia waren, zei Naomi opeens: "Als ik gas geef, gaan we niet meer vooruit".

.. we reden midden op een snelweg en de auto's passeerden ons met meer dan 80 kilometer per uur, terwijl wij langzamerhand steeds langzamer vooruit rolden op de vluchtstook. Het was vreselijk: de benzine was namelijk op en dat werd lopen. Gelukkig waren we ongeveer 1,5 kilometer van de stad, maar stel je voor dat je ergens midden op het platteland van Ibiza staat... Toen we eindelijk een tankstation hadden gevonden en hadden getankt en we op het punt stonden om te vertrekken... kon Naomi de scooter niet meer aan de praat krijgen. Waarschijnlijk was het ding oververhit, want na 5 minuten deed hij het. Thank god!

Lichtelijk gestrest kwamen we aan bij het strandje S'Argamassa. Een verademing, want dit is een heerlijk rustig strand. Perfect voor een yogasessie!

We ontbijten elke ochtend met fruit en yoghurt. Lekker licht en een perfecte start van de dag. Vandaag was het echt een heel warme dag. Het was onmogelijk om langer 20 minuten in de zon te liggen en de temperatuur van het water was heerlijk. We besloten om met schelpen iets op het strand te schrijven net zoals je deed als je vroeger klein was. Kijk hoe leuk het is geworden. We hebben nog verschillende mensen selfies en foto's ermee zien maken!

Na uren op het strand zijn we naar CAOS in Santa Eularia gereden voor een lekkere lunch. Het zit aan de boulevard en je hebt een mooi uitzicht over de baai. Robin at weer de vegiewrap met kaas, gegrilde groenten en kiemen en Naomi had die met kip. De salade met zaden is echt zo ongelofelijk lekker. We willen dit elke dag. CAOS is onze favo.

We hebben het zo naar onze zin op Ibiza. We hebben al zoveel gezien, maar nog zoveel ook niet. Het is niet te doen om al het moois wat Ibiza te bieden heeft in zo'n korte periode te bekijken. Wij willen niet meer weg! Gelukkig mogen we nog vier dagen genieten van deze heerlijke vakantie en we hebben nog heeeel veel te doen! Tot de volgende diary <3